Különös tekintettel az általános társadalmi értékek (vallás, erkölcsi elvek, munka, házasság, lokális-globális identitás, szolidaritás, participáció, demokratikus attitűd, (poszt)materialista értékrend, környezettudatosság, szabadidő, nevelés, politika) kapcsolataira, illetve az értékdimenziók és attitűdök lakossági szegmentációjára. A kutatás a több mint 40 dimenzió alapján elkülönülő csoportok jellemzőinek és a politikai változókra gyakorolt hatásának vizsgálatát végzi el. Az elemzés a 2010. 12. 10.-én megjelent EVS tanulmánykötetben szerepel.
A könyvben megjelent tanulmány alapjául szolgáló elemzés innen letölthető:
Tóth Zsolt – Jelenfi Gábor – Kmetty Zoltán: Értékek és preferenciák
Megjelent: Rosta Gergely – Tomka Miklós (szerk.): Mit értékelnek a magyarok? Ocipe Magyarország-Faludi Ferenc Akadémia, Budapest 2010. Agóra IX.