A cégek 86 százaléka használ internetet – közülük 69 százalék naponta többször, 25 százalék naponta, 5 százalék hetente, 1 százalék pedig havonta, vagy annál ritkábban. A cégek többnyire két-három tevékenységre használják az internetet. A legtöbb válaszadó elsősorban a levelezést jelölte meg (65%), ezt követte az ügyintézés (55%), majd a hírek, információk szerzése (50%). A kérdezettek csupán 8 százaléka válaszolta, hogy vásárlásra használja az internetet (viszont 23 százalékuk szerez információkat a webről vásárlás előtt). Az internetet vásárlásra is használó vállalkozások között csak kisebb eltéréseket tapasztaltunk, amikor azt vizsgáltuk, hogy a cégek bevétele, alkalmazotti létszáma, stb. és internetes vásárlási szokásai között van-e valamilyen összefüggés.
Az internetes vásárlások alacsony szintjével magyarázható, az, hogy a kérdezettek csak kevés számítástechnikai és műszaki cikkeket árusító internetes áruházat tudtak megnevezni. A három legismertebb cég a Depo, az E-bolt, Extreme digital volt, rendkívül alacsony említései arányokkal (3,8; 2; 1,7 százalék). Jellemző adat, hogy a kérdezett 8 százaléka nevezett meg a felsoroltakon kívül egyéb web-áruházat, ezek nagy többsége azonban nem klasszikus internetes bolt volt, hanem hagyományos forgalmazással foglalkozó cégek honlapja. Ez azt sejteti, hogy azon cégek vélhetően nem csekély hányada, amely azt állította, hogy szokott interneten keresztül vásárolni – nagyrészt ismert, „hagyományos” boltok kínálatából választ.
A kutatásban külön fókuszáltunk a vállalkozások nyomtató használatára. A cégek 90 százaléka használ nyomtatót. Legelterjedtebbek a tintasugaras nyomtatók (49%) aránya, de magas a fekete lézernyomtatóké is (47%). Színes lézernyomtatót a megkérdezett cégek 16 százaléka használ, a többi kategória aránya minimálisnak mondható (mátrix 5%, fotónyomtató 3%, hőszublimációs 0,1%). Márkák szerint a legelterjedtebb nyomtatótípus a HP, 57 százalékkal. Népszerű márkának tekinthető a Canon (17%) és az Epson (12%) is, a többi nyomtató márka említési gyakorisága 5 százalék alatt volt (Samsung 5%, Xerox, Konica-Minolta, Lexmark 3-3%. OKI 2%, Panasonic, Kyocera 1-1%). A cégek túlnyomó része, 77 százaléka A4-es méretű nyomtatót használ. Viszonylag jelentős azon vállalkozások aránya, ahol A3 lap nyomtatása is alkalmas nyomtatót is használnak (16%). A2, vagy annál nagyobb méretű papír nyomtatására is képes printert mindössze a cégek 2,3 százaléka használ. Azok a cégek, akik nyomtató vásárlását tervezik, elsősorban A4 printert kívánnak venni (75%), a legnagyobb méretű nyomtatót biztosan vásárolni kívánók aránya 2,4 százalék volt.
A megkérdezett cégek 85 százaléka semmilyen számítógépes beruházást sem tervez. A fejlesztésben a kisebb vállalkozások járnak az élen, de a cégek közötti különbségek nem számottevőek. A cégek legnagyobb része, 39 százaléka kiskereskedőtől, számítástechnikai üzletből szerzi be számítógépes kellékeit. Szerződéses partnertől, illetve nagyáruházból, hipermarketből a kérdezettek egyaránt 17-17 százaléka vásárol. Kiskereskedőtől többnyire a kisebb cégek vásárolnak, bár a lenti grafikonból az is kiderül, hogy a kiskereskedőkhöz csupán a nagy árbevételű, illetve a közepes- és nagyvállalkozások fordulnak kisebb arányban.